Nasional

PM hadir rumah terbuka Tentera Darat

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menghadiri Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Tentera Darat Malaysia (TDM) di Kem Perdana Sungai Besi, di sini, malam ini.

Perdana Menteri yang memakai baju Melayu hijau lengkap bersongkok dan bersamping tiba di Dataran Panglima Tentera Darat, di sini jam 8.40 malam.

Beliau disambut Menteri Kanan Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Hussein dan Panglima Tentera Darat, Jen Tan Sri Zamrose Mohd Zain.

Antara tetamu lain yang hadir ialah Timbalan Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ikmal Hisham Abdul Aziz; Ketua Setiausaha Kementerian Pertahanan, Datuk Seri Muez Abd Aziz dan Panglima Angkatan Tentera, Jen Tan Sri Affendi Buang.

Ismail Sabri turut menyampaikan sumbangan duit raya kepada anak warga TDM pada majlis yang bertemakan ‘Rumah Terbuka Kembali ke Desa’ yang dihadiri kira-kira 5,000 pengunjung dan dihidangkan pelbagai juadah tradisi ala desa.

Majlis turut diserikan persembahan artis jemputan antaranya Wahid Senario serta pertunjukan bunga api dan meriam buluh.

Turut ditayangkan video rakaman ucapan Aidilfitri oleh anggota yang berada di perbatasan tanah air.

Bagi memeriahkan suasana, pelbagai pengisian diadakan seperti pertandingan ‘prop’ rumah tercantik, pakaian paling ‘awesome’, pertandingan lagu antara formasi dan hiburan serta sukaneka yang membabitkan kanak-kanak dan keluarga.

Majlis itu kali pertama dianjurkan selepas dua tahun tidak dapat diadakan akibat pandemik COVID-19 dan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan. –BERNAMA

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *