Nasional Tempatan

Premier Sarawak, TYT Sarawak meriahkan Majlis Berbuka Puasa anjuran Yayasan Sarawak

KUALA LUMPUR: Premier Sarawak, Datuk Patinggi Tan Sri Abang Johari Tun Openg dan Yang di-Pertua Negeri Sarawak, Tun Pehin Sri Abdul Taib Mahmud telah menghadiri Majlis Berbuka Puasa anjuran Yayasan Sarawak bersama dengan anak Sarawak yang menetap di Semenanjung Malaysia di sebuah hotel terkemuka di sini pada Sabtu. 

Pada majlis itu, seramai 50 orang pelajar tajaan Yayasan Sarawak menerima sumbangan dan duit raya yang disampaikan Tun Taib Mahmud  serta isteri, Toh Puan Raghad Kurdi Taib dan Abang Johari serta isteri, Puan Sri Datuk Amar Juma’ani Tun Tuanku Bujang.

Terdahulu Tun Taib Mahmud dan Abang Johari menunaikan solat fardu Maghrib, Isyak dan solat sunat Tarawih berjemaah.

Lebih 400 tetamu yang kebanyakkanya merupakan pelajar-pelajar dari Sarawak yang belajar di Institut Pengajian Tinggi (IPT) di Semenanjung Malaysia.

Turut sama hadir ialah Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Fadillah Yusof, Timbalan Premier Sarawak, Dato Sri Dr Sim Kui Hian, Menteri Pelancongan, Industri Kreatif dan Seni Persembahan Sarawak, Dato Sri Abdul Karim Rahman Hamzah, Setiausaha Kerajaan Sarawak, Datuk Amar Mohamad Abu Bakar Marzuki dan Timbalan Menteri Utiliti dan Telekomunikasi Datuk Dr Abdul Rahman Junaidi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *