Tempatan

SEB komited pastikan sistem operasinya berjalan lancar sepanjang Aidilfitri

KUCHING: Sarawak Energy Berhad (SEB) komited dalam memastikan sistem operasinya berjalan lancar sepanjang musim perayaan Hari Raya Aidilfitri ini.

Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Kumpulan SEB, Datu Sharbini Suhaili berkata SEB juga komited sepenuhnya menyediakan tenaga yang boleh dipercayai, diperbaharui dan mampu milik.

Jelasnya, ini penting bagi membolehkan tenaga yang disediakan itu boleh dimanfaat sepenuhnya oleh rakyat negeri ini khasnya.

“Sejajar dengan komitmen kami untuk menyediakan bekalan elektrik yang berterusan kepada masyarakat di Sarawak, kakitangan dan kontraktor kami akan sentiasa komited untuk meningkatkan usaha di sepanjang musim.

“Ini penting bagi memastikan sistem pengoperasian berfungsi dengan cekap dan langkah-langkah luar jangka dilaksanakan ke atas sebarang gangguan bekalan elektrik bagi memastikan pemulihan kuasa dapat dilakukan dengan berkesan,” katanya ketika berucap pada majlis Berambeh Sungkei Bersama Sarawak Energy Kuching di Pusat Konvensyen Borneo Kuching (BCCK) di sini, pada Selasa.

Bercakap mengenai majlis itu, beliau berkata ini merupakan satu peluang kepada SEB untuk menyumbang kembali kepada rakyat Sarawak khususnya golongan kurang bernasib baik.

“Saya juga tersentuh hati untuk melihat rakan-rakan yang bukan Islam turut bersama dengan kita pada petang ini dimana ia membuktikan satu semangat diversiti dan inklusiviti yang telah memberi makna kepada Sarawak sejak awal lagi.

“Saya berharap agar semangat kemesraan dalam budaya yang kepelbagaian ini dapat diteruskan dan kekal di masa hadapan,” katanya.

Pada majlis itu, SEB menyerahkan turut memberikan sumbangan kepada beberapa wakil masjid-masjid, surau, rumah kebajikan dan Maahad Tahfiz.

Mereka terdiri daripada Pertubuhan Kebajikan Pekerja Islam, Rumah Sri Kenangan, Rumah Amal Nur Murni, Masjid Darul Hasanah Kampung Selang Ulu, Masjid Darul Salam Kampung Terombol, Masjid Darul Salihin Telaga Air, Surau Darul Taqwa Kampung Selang Laut, Surau Darul Salihin Sibu Laut, Surau Khairul Amal Demak dan Surau Darul Ibadah Jalan Mendu.

Exit mobile version