Politik

PBB DUN Satok contoh kepada Cawangan PBB di seluruh Sarawak

KUCHING: Ahli-ahli Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) DUN Satok perlu meneruskan dedikasi dan komitmen mereka dalam memberi khidmat kepada masyarakat.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Satok Datuk Ibrahim Baki berkata, ini kerana cawangan parti itu (PBB DUN Satok) telah dilihat sebagai contoh kepada cawangan PBB lain di seluruh negeri.

“Apabila kita meneruskan kerjasama antara satu sama lain, masa depan kita PBB Satok cerah dan akan kekal dihormati. Apa yang kita lakukan dan tindakan kita dianggap sebagai pengukur kejayaan oleh cabang lain,” katanya ketika berucap merasmikan Majlis Ramah Tamah Aidilfitri Sayap Wanita PBB Satok di Kampung Bandarshah, di sini, pada Sabtu.

Pada masa sama katanya, kewujudan bersama antara satu sama lain menjadi tonggak PBB yang membolehkan parti itu mendapat sokongan daripada orang ramai.

“Kita dapat melihat kerja keras ahli parti di peringkat cawangan seiring dengan sokongan sayap Wanita dan Pemuda,” ujarnya.

Dalam pada itu, beliau turut berterima kasih kepada sayap Wanita PBB Satok yang telah memberikan kerjasama dengan baik dengan bekerja tanpa kira masa, hujan atau panas, malah turut menghulurkan bantuan ketika pandemik COVID-19.

Katanya, sayap Wanita PBB Satok telah memainkan peranan penting dalam meraih sokongan akar umbi semasa pilihan raya negeri dan parlimen bagi memastikan calon Gabungan Parti Sarawak (GPS) dapat menang dengan selesa.

Exit mobile version